Klagomål och reklamation

Är du inte helt nöjd? Vi hjälper dig gärna!

Oavsett om det gäller ett klagomål eller en reklamation. All feedback är ett värdefullt bidrag till den fortsatta utvecklingen av våra produkter och tjänster. Vi tar alla synpunkter på allvar och arbetar med professionell reklamationshantering för att hitta lösningar och skapa förbättringar.

Med din återkoppling kan vi ge tydliga och genomtänkta svar på dina frågor och samtidigt säkerställa hög kvalitet i våra tjänster på lång sikt. Med PREFA har du en pålitlig partner som lyssnar, tar ansvar och ständigt utvecklas.

Klagomål eller reklamation – vad är skillnaden?

Reklamation

En reklamation uppstår när en produkt eller tjänst är defekt – det vill säga att garanterade egenskaper inte har uppfyllts. Detta inkluderar även garanti- eller garantifall. I dessa fall, vänligen kontakta först hantverkaren som du köpte PREFA-produkterna av eller lade beställningen av. 

Om du fortfarande behöver vår hjälp, klicka på knappen nedan och skicka oss ett mejl med din förfrågan. 

Klagomål

Ett klagomål gäller alla former av missnöje som inte är direkt relaterade till ett produktfel – till exempel med vår tjänst, kommunikation eller processen för en förfrågan. Det här handlar om dina personliga erfarenheter och intryck – oavsett om det finns en specifik ordning eller inte.

Allmän fråga

Oavsett om du har några frågor om våra produkter, förslag eller andra funderingar – ser vi fram emot att höra från dig. Vårt kundtjänstteam kommer att hantera din förfrågan så snart som möjligt. 
Kontakta oss nu